Göz altındaki Şişmeler ve Morluklara Tavsiyeler


Sabahları gözlerinizde şişkinlik olmasından mı şikayetçisiniz?
Şişmiş gözlerinizden kurtulmak istiyorsanız, Göz kreminizi ve Göz Serumunuzu gece yatmadan önce buzdolabında bekletin. Sabah kullandığınızda, serin cilt bakımı gözlerinizdeki şişkinliği ciddi şekilde azaltacaktır. 

göz altı morlukları ve şişmelere için tavsiyelerGöz çevresinde oluşan morluklar ve kararmaların birçok nedeni olabilir. Bunlar genellikle kalıtsal ve yaşam tarzıyla ilişki olmak üzere ikiye ayrılır. Kalıtsal faktörler cilt renginin koyulaşması ve alerji gibi cilt problemleri meydana getirebilir. Bazı insanların ise gözlerinin altında çok ince bir cilt tabakası vardır, bu nedenle kan ve kan damarları daha açıkça görülmektedir. Yaşam biçimine bağlı sebeplerin başında ise uyku eksikliği ve güneşten kaynaklanan cilt problemleri gelmektedir. Göz altı morluklarına karşı en çok kullanılan ürünlere Dermodermo Göz çevresi bakımı kategorisinden gözatabilirsiniz.
Göz altı morlukları için hızlı sonuç veren ürünler dermokozmetik satışı yapan eczanelerde bulunmaktadır. Bu ürünlerden Auriga Markasının Cernor XO kremi tavsiye edilen kremlerdendir.

Gözlerde şişlik oluşmasının başlıca sebepleri ise şunlardır: göz altında sıvının birikmesi, stres, alerji, hormonal değişimler, diyet döneminde çok fazla tüketilen sodyum vs... Netice itibariyle, göz çevresi deri tabakası çok ince ve kan damarlarıyla dolu olduğundan bu bölgeler hassas cilt yapısına sahiptir. 
Yemek yeme alışkanlığı Gözlerde Şişmeye etki eder mi?
Araştırmalara göre fazla miktarda tuz tüketilmesi sıvının birikmesine ve göz altlarında şişkinliğe sebep olabiliyor.(1,2) Tuz oranı yüksek patates cipsi, çerezler ya da hazır gıdalar çok fazla sodyum alınmasına sebep olabilir. Bu nedenle uzmanlar yetişkinlere günlük ortalama 1500 ve 2000 miligram arasında sodyum tüketilmesini önermektedir. Fakat maalesef günümüzde bir yetişkin bu miktarın yaklaşık olarak iki katını tüketmektedir.
Göz altı bakımı ve Sodyum alımını ve birikmeyi engellemek için ne yapılabilir?
- Dondurulmuş, fastfood gibi yiyeceklerin yerine, meyve, sebze gibi taze gıdalar tüketmeye özen gösterin.
- Tüketeceğiniz hazır gıdaları seçerek alın. Örneğin konservelerde sodyum oranı çok yüksektir."Sodyum oranı azaltılmış" ürünleri arayın.
- Yemek pişirirken tuz atmamaya gayret edin.
- Ketçap, hardal ve konserve salata sosları yüksek miktarda sodyum içerir.
Kaynak:
http://clinicalcenter.nih.gov/ccc/patient_education/pepubs/nutrcush.pdf 
http://www.mayoclinic.com/health/under-eye-puffiness/AN00664

1 yorum:

  1. merhaba co güzel bir yazı faydalı oldu esen kal !! bende bloğuma bekliyorum

    YanıtlaSil